Alla inlägg den 4 november 2011

Av Daniella - 4 november 2011 16:08

Hejsan, just nu sitter ja å kollar på "våra bästa år" å funderar på vad som ska hända under kvällen.. Å under hela helgen oxå för den delen. Får väl se om de blir nå mer inlägg ikv lr om de händer nå så ja kanske drar ut.   Ne nu e de spännande på tv! x)
Puss'N 

Av Daniella - 4 november 2011 10:09

"Här tatuerar sig tjejer

Populäraste kroppsdelar för tatueringar hos tjejer:

1. Skuldran.

2. Överarmen.

3. Vristen.

4. Höften.

5. Svanken."

Där ser ni, vitt på svart, att svanken är inte de vanligaste stället för tjejer att gadda sej på som vissa dryga människor tjafsat om för att ja gjort min tatuering där. Jag tkr om den å de e väl de som e viktigast? Plus att ja märkt att tjejer e fan mkt elakare än killar. Har bara fått snälla å positiva kommentarer av mina killkompisar för den här tatueringen, men av tjejer har ja bara fått höra "gör den inte", "fett tråkigt/fult/vanligt", "en tribal? i svanken? fy!".. Å massa sånt skit. Tror att de e bara två tjej kompisar av alla ja känner som sagt nå bra om den.. Men ja, är man avis blir de väl så. Tkr bara att de e så fånigt å dumt av någon att kläcka ur sej massa fula elaka kommentarer om en sån sak. Är ni så avis så skaffa en egen lixom? o:


EPIDURAL/RYGGMÄRGSBEDÖVNING
Ryggmärgsbedövning kan sättas i 3-4 olika kotor i  ryggraden. Ungefär 8 cm uppåt från svanken. Så troligtvis kmr ja kunna få EDA när ja ska föda barn om jag vill. Det går oxå att flytta/dra huden åt sidan då huden är såpass elastisk (ifall att man skulle behöva ta sprutan där tatueringen är). I sista/värst fall så har jag läst att man även kan stansa bort en bit av tatueringen (då blir de en liten grop ner t köttet) så de blir fritt från färg å då kan man sätta en EDA där. Men då blir ju den pluppen fri från färg sen oxå men de kan man ju säkert fixa efteråt om de nu känns nödvändigt.
(Jag har själv stansat bort en bit hud på ryggen/sidan tidigare så ja vet hur de känns å hur dom gör. Inte de skönaste men ja klarade de ju så behövs de så kmr ja klara de en gång till.)
Så ja de finns flera alternativ även fast ja har gaddat mej nu i svanken. Så sluta bara tjata om allt dåligt för ja har kollat upp allt innan så de e helt lugnt! 
  
_______________________________

Hejhej, idag har ja inte hunnit göra så mkt. Vakna för drygt en timme sen å nu sitter ja här å skriver om min tatuering.. Haha, å nu är de bara 3% batteri kvar på datan.   Får väl göra dehär kort då. Idag e ja inte helt hundra på va som händer.. Får väl se.  
Puss'N 

 
 

Om mig!


Hejhej, jag heter Daniella och är väl en rätt vanlig tjej på 21 år. Skriver inte om något specifikt här, utan bara lite allt möjligt vad som hänt under mina dagar. :) Kika gärna in flera gånger! :)Hoppas ni tycker om min blogg, kom gärna tillbax.

Senaste inläggen

Vill du fråga mej något? ^^

3 besvarade frågor

Kategorier

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Länkar

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards